Big Sammy, road trip en haka

20 januari 2018 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Hi, daar zijn we dan. Aangekomen in Auckland na 33 uur reizen zijn we toe aan slaap, maar het is nog maar 8.30 als we aankomen. We spenderen de dag in een park, verkennen de stad een beetje en zorgen dat we een Nieuw Zeeland's nummer hebben. We slapen in een hostel, in een 1persoonsbed met 11 andere jongens op de kamer. Gek genoeg zit iedereen op de telefoon en praat niemand met elkaar. Dat ben ik, Laura, niet gewend van hostels. Blijkt dat mensen hier in de stad werken en dan in het hostel slapen.. De dag erna slenteren we nog wat rond. (slenteren is van 500m op een dag lopen nu 19 Km lopen)

Auckland lijkt een beetje op Sydney met combinatie Berlijn. Het is er druk, je hebt er een grote hoofdstraat met luxe winkels en veel kleine backpackersplekjes. Anderzijds is het een laid back sfeer, werkelijk iedereen in de shop komt direct naar je toe om even een praatje te maken. Ze geven je graag alle tips en tricks. En ze doen dit dus niet voor verkoop. Ze zijn allen super vriendelijk en spontaan 😀 alleen jammer dat backpackers onderling dan niet praten maar dat terzijde. We regelen deze dag een afspraak bij de bank, doen wat boodschappen en kijken naar auto's. We moeten zsm de natuur in en weg uit de stad..

Dag 3 hebben we een bezichtiging met twee andere backpackers voor hun auto. Testrit gemaakt, prima auto. Ze heet Big Sammy, ze heeft 4w aandrijving en is groot genoeg om in te slapen. Nu kan het avontuur beginnen. Zo gezegd, zo gedaan. Onze afspraak is precies een week later dus we gaan een rondje naar het noorden doen. Het regent pijpenstelen maar we gaan op avontuur. 🤗

Bay of Islands is de bestemming en dat doen we in verschillende fasen. Waiwera is stop 1. Camping is iets anders dan wij in Nl kennen.. Er zijn geen douches en het zijn zeker geen Eurotopcampings. Maar de natuur is prachtig en we slapen in de auto, op het luchtbed die binnen 4 uur weeer leeg is 🤣 Ondertussen gaan we alle secondhand shops langs om pannetjes, bestek en slaapzak te kopen. We vinden dat in totaal voor, jawel, 10 dollar!!

Daarna volgen er stops bij Mangawai, we slapen op de parkeerplaats van een hostel. Gezellig is het, we kaarten een beetje met de andere reizigers en drinken wat. De dag erna stappen we met z'n allen de auto in. Glowworms moeten in een grot in de buurt zitten. Lopen op handen en voeten door het water en zien een magisch iets. Net een sterrenhemel en het zijn gewoon Glowworms. Nb betaal je daar overal 80 dollar voor, wij zien het gratis. We trekken er met z'n allen nog een keer op uit bij watervallen en dan gaan we uit elkaar.

Paihia, een super leuk hipster dorpje. Daar gaan we naartoe. Gezellig en toeristisch. We gaan naar een campsite aan de Haruru falls, we hebben vanuit ons bed uitzicht op de watervallen. Betaal je voor een tour ook zo'n 70 dollar voor. Wij slapen er gewoon! 👌

De mensen daar geven ons weer allemaal tips en de dag erop vertrekken we naar Russell. Dit was vroeger de hoofdstad van NZ en is een eilandje naast de Bay. Het klaart op, in de bh de zee in en we hebben heerlijk gechilld. 25 graden en zon😉 slapen daarna bij Cowshed op de boer. We ontmoeten andere backpackers, drinken wat biertjes en lachen met elkaar en wederom gaan we de dag erop er weer op uit. Deze keer naar de Maori's. Voor iederen die ooit naar NZ gaat, dit is wel zo gaaf! We krijgen een voorstelling van origine Maori's en leren wat over de geschiedenis. Zie foto's hierover.

Morgen is het tijd om weer naar de stad te gaan.. We hebben een afspraak bij de bank zodat we kunnen gaan werken. Daarna volgt de nieuwe route: het Noordereiland met vulkanische eilanden, raften, raketboot. 👍 tot snel, liefs Wes en Lau

1. Sadettin:
    Super avontuurlijk!
  2. Henkjan:
    20 januari 2018
    Super leuk om te lezen!! Leuke foto’s ook trouwens.
  3. Sepideh:
    Wat is het mooi daar!
  4. Jan en Marijke:
    21 januari 2018
    Fantastisch mooi daar en leuk beschreven zo op naar de volgende ronde liefs van Jan en Marijke
  5. Jerome en Ivon:
    21 januari 2018
    Gaaf dat jullie dit doen, leuk om te lezen. Ik zou zeggen: genieten! Maar volgens mij doen jullie dat al. Groetjes uit Leusden
  6. De Buurvrouw:
    21 januari 2018
    Klinkt allemaal geweldig en prachtig verhaal ,en mooie foto’s ,ik kijk uit naar jullie volgende avontuur ,veel plezier .
    Groetjes Lonneker
  7. Celine:
    21 januari 2018
    Leuk om te lezen geniet ervan
    Groetjes Celine en kids
  8. Loes Oosterkamp:
    21 januari 2018
    Waauuww waauuww waauuuw wat gaaf Lau en Wes!!
    Lekker aan het genieten.
    Super leuk om te lezen!
    Liefs, Thijs, Loes en natuurlijk Mila Xx
  9. Liset:
    22 januari 2018
    Leuk om te lezen, wat een avontuur! En het is pas net begonnen 😁
  10. Gert:
    22 januari 2018