Zeeleeuwen, dolfijnen, pinguïns en walvissen

29 maart 2018 - Zuidereiland, Nieuw-Zeeland

We lopen wederom een tijdje achter. Het komt er op neer dat we op de beste plek misschien wel ter wereld zjjn als we het over natuurwonderen hebben. Milford sounds is daar een van. We rijden naar een camping toe om vanaf daar een cruise te boeken. Milford is namelijk een stuk rivier naar de zee toe en herbergt zich tussen een heleboel bergen. Op de camping komen we wederom Jeroen uit Grun tegen. We komen er ook nooit vanaf!! Dus we gaan weer samen uiteraard 😊 Dit stuk natuur in combinatie met lachen gieren brullen maakt dit het hoogtepunt. Wat zeehondjes onderweg, debiele chinezen en een heerlijke zonnige dag...

Vanaf daar door naar verre zuiden waar je met dolfijnen kan zwemmen in het wild en zeeleeuwen en pinguins kan spotten. Wat een geluk! We struikelen zowat over een tientonner zeeleeuwmannetje en het vrouwtje ligt er naast te snurken. Daar op de camping bodyboard gepakt en bam meteen 4/5 dolfijnen te pakken die meezwemmen.
Een pinguin die pontificaal voor onze auto stiltaat, ja het heeft wat. Allemaal weer kippenvel momentjes🤗 ohja in Dunedin, het very zuiden dus, zijn we naar onze eerste rugby wedstrijd geweest. Wowowwowow!! Vanaf nu geen Ajax of Twente meer maar Highlanders. Voor iedereen aangeraden!

Na het zuiden is het tijd voor de hoogste berg van NZ, nouja de Alpen zijn hoger, maar alsnog wel de moeite waard. De route ernaartoe is alweer een plaatje. We gaan nog een keer hiken. Wederom een heerlijk zonnetje.. We nemen elke keer de zon mee. Als we dit gedaan hebben, gaan we naar onze eindbestemming van het Zuidereiland en dat is Christchurch.

Daar hebben we met Laura's reismattie uit Schotland afgesproken in zijn huis. We konden er pitten, dus ook wat meer biertjes nuttigen. Christchurch vonden we niet bijzonder maar deze avond maakte Christchurch gezellig 😀
Vlak boven Christchurch ligt Kaikoera, daar kan je een tour boeken waarbij je walvissen en grote dolfijnen gaat spotten. Lau doet deze tour alleen en komt wild terug na 5 whales gezien te hebben en meer dan 10 spelende dolfijnen van super dichtbij.

We verkopen de auto, gaan nog even bij onze Kiwi vriend langs in Taupo onderweg naar het vliegveld. Hier slapen we tussen de koeienstront en het luide geloei. En 2000 koeien, die maken veel lawaai. We genieten van deze pure ervaring!!

In Taupo zien we Co weer tevoorschijn komen, hem hebben we op onze 3e dag ontmoet. Het loopt weer uit de hand met de biertjes zoals het hoort👌 Bedankt voor deze super leuke dag!

Tijd om totziens te zeggen tegen NZ. NZ, wat ben je mooi❤️

1. Jan en Marijke:
    31 maart 2018
    Mooi om te lezen allemaal speciale belevenissen wat jullie mee maken daar om nooit meer te vergeten heel veel plezier nog en geniet er van liefs van Jan en Marijke