Chiang Mai- het begin van mooie vriendschappen, olifantendag en ladyboyshow

21 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai
Na Bangkok trek ik eerst naar het Noorden van Thailand. Ik ontmoet op het vliegveld Halvard uit Noorwegen. Het klikt meteen goed, met toeval gaat hij naar hetzelfde hostel. Ik ken op dat moment nog niemand, hij kent in Chiang Mai al een hele groep vanuit Bangkok.

De 1e nacht zit ik in een hostel apart van de rest, maar zo kan ik wel even mijn rust pakken. Ik ga bijvoorbeeld met 10 Thaise mannen voetbal kijken en we drinken huisgestookte whiskey. Een bijzondere ervaring, wat zijn de mensen weer vriendelijk. De dag erna ben ik vier dagen bij de groep in hostel Stamps. Zij gaan een kookles doen die middag en vragen mij erbij aan te sluiten. Net aangekomen, vertrekken we met 9 mensen in de auto, over elkaar heen, naar de kookcursus. Zo leren we elkaar allemaal goed kennen en het is super gezellig!

Onderweg naar Stamps ben ik toevallig aan de praat geraakt met twee meiden uit Eindhoven: Else en Janneke. Beide sarcastisch, grove grappen en heel open in alles. Dat konden mijn zusjes zijn! We besluiten na mijn kookcursus naar de ladyboy-show te gaan. Een soort cabaret met oude hitjes en mooie vrouwen die hun trots laten zien op het podium. Maar het begint later meer op de Chippendales te lijken. Ze komen in het publiek, soms halen ze een slachtoffer uit het publiek naar voren toe. Oh, we vinden het geweldig! Onze kaken doen pijn van het lachen. Wat een show! Wat een performance! En wat mooi dat deze mannen hun trots als vrouw zijn kunnen showen in dit land👐

Vanaf die dag trek ik ontzettend veel op met Else en Janneke en met de hele meuk uit mijn hostel.
Met deze meiden doe ik de ziplinen tour overdag, 's avonds gaan we op pad met de leuke hostelgroep. De hostelgroep bestaat uit Halvard uit Noorwegen, de twee gekken uit Amerika Sean en Frankie, Alyssa uit Amerika en nog wat mensen erbij. We eindigen in de karaokebar en uiteraard weer in meerdere clubs. Janneke en Else passen goed bij de groep en raad eens: de Nederlandse zijn weer eens de geksten! Wij weten hoe we een feest moeten maken, dat blijkt want de dag erna is iedereen brak haha.

Ik vertrek naar de olifanten opvang in de morgen. Dit is by far een van de mooiste dingen die ik heb meegemaakt. Deze dieren zijn gered uit circussen, of gekocht van dierentuinen. Ze klapperen lekker met de oren, wat betekent dat ze vrolijk zijn. Ook is er een baby olifant en deze wil alleen maar spelen. Het is zo bijzonder om met deze dieren te werken. We wassen ze, spelen met ze, gaan door de jungle lopen en we gaan met ze zwemmen!!! Met kriebels in mijn buik kijk ik terug op deze dag. Wat bijzonder!!! De groep was leuk, de dieren fantastisch. De dag kon niet meer stuk.

Bij terugkomst doen we een nap, we zijn kapot. Maar niet getreurd, we gaan de vorige avond gewoon weer overdoen. Deze mensen komen allemaal naar Pai toe, ik ga al iets eerder want wil de motortrip van 600km doen. Met Else en Janneke huur ik een motor. Vriendschappen met mijn gekke Amerikaanse vrienden groeien, ik kan niet wachten om iedereen weer te zien in Pai 😁

In Chiang Mai worden we direct aangehouden door de politie, betalen een boete voor het ontbreken van een Thais rijbewijs. Done, vrij om te gaan en staan zonder rijbewijs. Heerlijk corrupt!

Wat genieten weer, de omgeving naar Pai is zo mooi. Het weer is goed, de meiden zijn zeer goed gezelschap. Onderweg drinken en eten we wat. Wat een leven heb ik.... Volgende blog Pai, want deze plaats in de wereld verdient een eigen blog❤️