Fiji

30 april 2018 - Fiji, Fiji

Na het afscheid vlieg ik naar Fiji, het voelt allemaal dubbel. Maar eenmaal aangekomen in het hostel hoor ik allemaal live muziek, onderweg al wat mensen ontmoet dus dit combineer ik mooi. Het was serieus de beste band die ik ooit gezien heb, allemaal verschillende blaasinstrumenten op het strand in Fiji. Wow!! We dansen wat en ondertussen is het zo ineens 1 uur. De volgende dag ga ik kajakken op zee met Jessie, my American buddy from NY. Hij vertrekt alweer in de ochtend dus ga ik alleen verder kajakken. Ik zie wat boten op zee en kajak er naartoe. Maak uiteraard weer een praatje met die mensen en vervolgens zegt Stewart uit Australië 'wanna jump in?' Why not!? Dus breng de kajak terug pak zonnebrand en we gaan de boot in.

Aanwezig is Veronica uit Rusland en een andere Russische vrouw en Stewart de Australische schipper. We stoppen even voor bier halen en daarna begint de onverwachte dagtrip naar de mooie bounty eilanden. We zwemmen wat, snorkelen, drinken biertjes en meren aan bij verschillende eilanden voor nog meer drankjes. Dit is nog maar mn eerste dag, dit belooft een mooie reis te worden!! Ze zetten me af bij mn hostel tegen 6 uur. Met alle vrolijkheid vertel ik ovrr mn gratis dagtrip waar iedereen 200 dollar oid voor betaalt. Ik heb verdomd veel geluk dat ik altijd zoveel lul denk ik... Stewart houdt me op de hoogte als hij weer uit varen gaat en dan wellicht doen we volgende week gewoon weer een ronde🤙

Bamboo is een feest hostel, de band is er weer, slapen overigens ook alle 8 in mijn dorm. Iris is een Nederlandse die ik de avond ervoor ontmoet heb, Fréderick uit Denemarken is er ook weer en zo sluit iedereen weer aan bij een nieuwe feestavond. Die avond raak ik aan de praat met Richard uit Zuid-Afrika maar hier op een boot woont. In alle spontaniteit vraagt hij of ik mee ga op een driedaagse trip gewoon voor de fun op de catamaran. Ik moet daar wel even over nadenken, Iris kan niet mee want die vertrekt al in 2 dagen dus ga ik in mijn uppie. Dus ik denk wederom, why not!? Zo open-minded als we zijn pikt Richard mij op bij Bamboo en gaan we een weekendtrip doen!

Wat een begin van Fiji! 😍 Zijn vader Coen en vriend Temo zijn ook op de boot. Er zijn drie slaapcabines met tweepersoonsbedden, een keuken, groot dek en een toilet. Ook is er een toilet op het bovendek voor de nummers 2, zonder beschutting lekker in de open lucht poepen. Het valt gewoon rechtstreeks in de open zee. Dit gaat voor mij denk ik niet werken, maar zo af en toe maak ik het bovendek graag vrij voor andere gebruikers haha. De eerste dag drinken we voornamelijk gezellig biertjes en varen we 3 uur verder naar een goede surfplek. De zee is nogal ruig, dus mijn avond was vooral over de boot hangen. Nee dit was niet echt een succes. De ochtend gaat Richard even surfen en chillen wij het in kleine bootje totdat hij klaar is. Na deze dramatische avond varen we naar een rustig gebied. Musketcove heet het eiland, wederom luxe resorts en wij parkeren gewoon even onze boot. Mainland, vaste grond, oh dat voelt fijn!🤞

Met Richard en Temo loop ik naar een mooi uitzicht punt. Onderweg pluk ik wat lemons en papaya en drinken we lekker een Fiji rum bij de lokale bar ook al is het nog maar ochtend. We gaan wel af en toe even terug naar de boot. Soms wordt er gitaar gespeeld of luisteren we muziek onder het genot van een Whisky. Damn wat hebben we een goed leven! We varen nog een keer terug naar het eiland, daar ontmoeten we wat andere bootmensen en vrienden van elkaar. Wel handig dat er veel uit Zuid-Afrika komen, de een probeert zijn tours te verkopen en geeft direct zijn contactgegevens. Er lopen wat camera mensen rond van de Expeditie Robinson in Australië, NZ en America want de opnamen zijn allemaal hier op de eilanden. Shit als de Nederlandse crew hier nou ook was....

De niet officiele rolverdeling is dat Temo de geweldige kok en al bijna schipper is, Coen is vooral de boot aan het checken en kijkt of alles goed gaat samen met Richard. Richard maakt wat muziek en Lau probeert zo af en toe eens de afwas te doen want dat bootleven is een klein beetje ver van mijn bedshow. De laatste dag is het prachtig weer, wederom snorkelen en een beetje eten en drinken en sluiten we de dag af in een restaurant. Zo gaat een heerlijk weekend snel voorbij.

CORALVIEW
Klinkt Fiji niet heel goed! Ik neem weer afscheid voor mijn nieuwe trip, eilandhoppen! Ik pak de boot naar Coral View, een resort met allemaal backpackers. Al snel zijn Lisa, Isobel, Patrick en ik een groepje. Gaan meteen kayakken, ontdekken het eiland. Dan belt het hostel naar het resort.. 'Laura ze zoeken je, je moet terug bellen! Zsm!' Hostel aan de lijn, helemaal bezorgd over mij. Wat blijkt, ik had gewoon dit resort al een dag eerder geboekt en was dus verdwenen met de catamaran van Richard en Coen. Ook had ik een kamer geboekt in het hostel, waar ik uiteindelijk nooit verschenen ben omdat het simpelweg gewoon geëindigd ben op de boot🙄

Fiji zoekt naar me, wat een grap weer. Het hele resort kent ondertussen mijn naam en zal het ook niet snel meer vergeten hahaha. Hilarische actie weer. De dag erna gaan we reefsnorkelen met een groep. Zie ik daar toch in eens een HAAI!! Uiteraard helemaal in paniek zie ik dus niemand om me heen, maar het is een hele chille haai die geen interesse heeft in me. Ik vind mooi👌

Die middag betaalt iedereen voor nog een snorkeltrip maar ik wil het graag weer eens anders doen. Met Lisa laat ik me dumpen op een onbewoond eiland voor de middag. Er is he-le-maal niks maar dat is juist leuk om te ontdekken. We drinken lekker een wijn en bier als we weer terug zijn gebracht en gaan met de hele meuk de berg op voor zonsondergang. Alleen het hiken al is hilarisch. We lopen in onze bikini door de rimboe en door gras van 180cm, was weer een goed idee ahum. Onderweg komen we een stel Israelis tegen, hij noemt zichzelf Jezus en hij lijkt er ook nog eens op! Met onze bier en wijn hebben we bovenop op de berg een eigen feestje. Verdomd wat een goed leven!!! Na 3x verdwaald te zijn in het donker vinden we in de rimboe iemand die kava heeft. Hij komt vanavond langs en drinken na ons diner kava wederom met de hele meuk.
*Kava is een drankje dat ze hier maken vanuit bepaalde wortels en modder, het smaakt nergens naar maar je word er een beetje tipsy van en het is hun cultuur.

De volgende bestemming is een homestay bij mensen thuis. Een heel bijzondere ervaring 😊

1. Jan en Marijke:
    1 mei 2018
    Wij lezen het allemaal alweer je treft het zo heerlijk gratis mee reizen leuke mensen ontmoeten weer van alles zien en beleven alleen dat ruwe water en dat gehang over de reling is minder ha ha maar veel plezier nog en geniet er van liefs Jan en Marijke