Sandboarden en het vertrek van Wes

30 april 2018

Eenmaal aangekomen in NZ voelt het weer als een warm bad. Het is heerlijk weer en opeens schiet ons te binnen dat er een ferry gaat naar Waiheke Island. Een groen, groot, eiland net zoiets als Terschelling maar dan wat anders qua zee etc. Wow dit is echt een aanrader voor als je de drukte van Auckland wil ontvluchten. Daar gaan we wijn proeven op een wijngaard en nemen het laatste filmpje voor Expeditie Robinson op. (dat het helaas niet geworden is)

We hebben er een nieuwe vriendin bij die we in Samoa ontmoet hebben. Uiteraard zoeken we haar op in Auckland want ze is namelijk gezellig gek en heel spontaan. Ze hebben net de vrijdag middag borrel bij een vriendin van haar thuis. Dit zouden wij ook moeten doen met meerdere bedrijven, het was echt gezellig. Muziekje aan, biertjes in de koelkast en nieuwe leuke mensen van verschillende bedrijven/vrienden! Dit was echt een leuk feest maar we moeten een beetje op tijd naar de camping om in te checken dus na 3 uur pakken wij de biezen. We noemen haar nimble want ze is pilates instructrice, gelukkig weten we nu hoe ze echt heet maar voor ons blijft ze gewoon Nimble.

We vervolgen onze reis in Northland, daar zijn de mensen echt super vriendelijk en het weer is daar het warmst. Dus we reizen wat rond, ontmoeten weinig mensen want blijkbaar is er geen enkele reiziger meer op de weg.

Cape Reinga hebben we nog nooit gezien, dit is het opperste noorden van NZ waar de Pacific Ocean en de Tasman Sea tegen elkaar aanbotsen. Tour geboekt, lekker opgehaald met het busje en zo ontmoeten we weer nieuwe mensen. De bus gaat over 90 milesbeach, een stuk strand dat diende als mainroad in het verleden en in werkelijkheid helemaal geen 90 miles is. Het heeft wel wat lekker crossen over het strand! Onderweg stoppen we voor het sandboarden op gigantische duinen.

Wes heeft zijn teen ontstoken dus die mag niet mee doen. Lau daarentegen wel! Iedereen klimt de grote zandduinen op, 15 meter omhoog en niet zo'n klein beetje steil. Onderaan ligt een beekje en de kunst is om een beetje te sturen met je voeten in het zand zodat je niet doorglijdt het water in.

Raad een keer wat er gebeurt de 1e ronde naar beneden... Lau knalt met hele board en schone kleding zo het water in. Wel gaaf eerlijk... Nieuwe poging, iedereen doet het weer netjes en Lau knalt dit keer over het beekje heen, zo door het hele water. Goh, dit is echt leuk vooral als je de enige debiel bent die dit leuk vindt haha.

Vervolgens gaan we naar onze favoriete stad in NZ: Paihia. Op 1 dag ontmoeten we welgeteld drie Nederlandse vrouwen die allemaal geëmigreerd zijn. We kletsen weer overal en zo ook met onze nieuwe Canadeze vrienden. Tijdens het koken op de camping lullen we wat en klikt het erg goed. Het is stervenskoud dus gaat iedereen op tijd zijn camper in dus denken we dat we ze niet weer zien. Niets is minder waar, de dag erna treffen we ze weer en is het wederom een leuke avond! Het is een ouder stel en zij worden onze host als wij naar Canada komen volgend jaar ergens eventueel.

Het is tijd om nieuwe plannen te maken want de huurauto gaat met een week terug en wij weten niet wat we gaan doen. Na wikken en wegen besluit Wes naar huis te gaan. Hij weet inmiddels wat hij wil voor werk en het mooie van reizen is dat je alleen hier tot dat besef kan komen..  De laatste middag spenderen we in Auckland met Nimble, met burgers en bier. Ja, we hebben echt leuke mensen ontmoet! Het afscheid valt uiteraard zwaar maar Lau haar avontuur is gewoon simpelweg niet over.

Lau gaat nog even door en vertrekt op woensdag 18 april naar Fiji voor twee weken om vervolgens naar Vietnam door te reizen. Inmiddels is Lau al ingecheckt en ready to go! Wel bijna te laat omdat de security het al te gezellig vond om 20 minuten te kletsen😂

Dit was NZ voor ons. Wat mogen wij ons gelukkig prijzen dat we dit mooie avontuur hebben kunnen meemaken ❤️

New adventures on the way! 💪

1. Jan en Marijke:
    1 mei 2018
    Weer mooi verhaal helaas gaat Wesley niet verder door maar dit avontuur hebben jullie toch maar samen mee gemaakt en kunnen jullie altijd op terug kijken Laura wij wensen jou een hele goede reis verder pas goed op jezelf maak er wat moois van veel plezier en geniet er van liefs Jan en Marijke
  2. De Buurvrouw:
    1 mei 2018
    Ja Laura misschien wel leuk zo'n vrijdagmiddag borrel met meerdere bedrijven, weet alleen niet wie er in de winkel moet staan 😎
    Dus Wesley is al op de terugreis?
    Wel weer een mooi verhaal, altijd leuk wat jullie weer hebben meegemaakt!!