Tussen pech en plezier ligt een dunne lijn

5 februari 2018 - Whakatane, Nieuw-Zeeland

5 dagen zitten we vast in Waihi, een public holiday dag op maandag en een weekend moeten we wachten. Er wordt de eerste avond een lifter gedumpt, he nieuw volk en ook nog een Nederlandse. Gezellig! Daarna volgt de kennismaking met Lauren en Nicole. Twee kiwis die een weekendje weg zijn. Tussen pech en plezier zit dus maar een hele dunne lijn. Lauren kent ons net en ze nodigt ons als uit voor als we ooit in de buurt zijn van haar woonplaats. We trekken samen op naar het strand en de dag erop verdwijnen zowel Greg als de meiden. De vakantie zit erop voor de Kiwi's, dus we zitten vast op een lege camping.

BIG Sammy is Total los verklaard, de motor is stuk door de gebroken cambelt. Gelukkig hebben we hierop gerekend en hadden een al een testritje gemaakt met een Toyota Estima wederom van een andere Nederlandse. De auto wordt opgehaald door de sloper en de nieuwe auto laten we meteen checken. Zo gezegd zo gedaan, auto gekocht en inmiddels een paar duizend euro lichter. Maar het positieve - back on the road again!!

Raften staat op de planning, de enige commerciele partij die van een waterval van 7 meter hoog afgaat. Met tien verschillende kleuren plasjes in de broek raften we dat ding af en ja hoor, we vallen ondersteboven. Wat een avontuur! Iedereen is terecht behalve Laura en nog een Duitse die zitten onder de boot adem te halen in een luchtbel. We lachen daarna een apenzuur om alle andere die vallen. Wel jammer dat iemand de pols uit de kom had..

Na dit super enge avontuur treffen we liftende Greg weer in de plaats waar wij ook zijn. We trekken samen op in een levend Maori dorp. Een dorp waar het volk nog hun eigen rituelen heeft. Erg indrukwekkend.

Taupo ligt op de route, maar onze vriend Alex is helaas niet thuis het weekend. Dus we besluiten naar Whakatane te gaan, naar Lauren en Nicole. Diezelfde avond zijn we bij vrienden van ze en eten we samen. Bijzonder om zo in de vriendengroep opgenomen te worden. Het was even wennen, ineens twee drukke Dutchies erbij, maar als het ijs gebroken is dan is het helemaal leuk! De dag erna is een vriend van Lauren, Jason, in voor een personal guide dagje. Hij neemt ons mee naar een jachtgebied, regelt een gratis ritje in een Jet boat en we zien een adembenemend uitzicht na een mooie track.🤗

Die jetboat is net driften op ijs met 4w aandrijving alleen dan op water! Super vet! White Island is tot nu toe ons hoogte punt. Dit doen we op zondag. White Island is een vulkanisch eiland 48 km in zee. De weg ernaartoe is onvergetelijk met hoge golven, af en toe dolfijnen die even komen buurten en bovenal lachen omdat we een collega van mijn oom tegenkomen uit Emmen. Het eiland zelf is onbeschrijfelijk mooi. De rotsen kleuren geel en oranje door het sulfaat en de zwavel en blaast zo hard de kokend hete lucht naar buiten dat het klinkt als een vliegtuig. Je ziet dat de grond eronder niet stabiel is. Het is dan ook niet toegestaan om op gele rotsen te staan want dan kan je doei zeggen tegen je leven. Gasmaskers zijn geen overbodige luxe want je wordt letterlijk vergast/weggebrand door de zwavel. In de krater zie je het modder borrelen, blaast er op meerdere plekken stoom uit de rotsen en kleurt het water in verscheidene kleuren door de mineralen.🌋

Wat vet, wat onbeschrijfelijk mooi, wat een ervaring!
Tijd om verder te gaan en we nemen afscheid van Lauren en Jason. Thanks guys for these special days😚
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en Marijke:
    5 februari 2018
    Leuk om te lezen jullie maken van alles mee zo op naar het volgende avontuur goede reis verder liefs Jan en Marijke
  2. Martin de vos:
    5 februari 2018
    Mooie verhalen kun je later ook nog mooi op terug kijken .
    Geniet ervan je vader.😘
  3. Martin en Renda:
    5 februari 2018
    Leuk. Zo te lezen vermaken jullie je prima. Veel plezier nog .
  4. Gea Spiegelenberg:
    5 februari 2018
    Tussen vloggen voor het WP en vloggen over je avonturen ligt een hele dikke lijn... wens je alle goeds! Gea.
  5. Lau:
    5 februari 2018
    Haha Gea, ja we hebben filmpjes maar ik kom er maar niet aan toe om dit samen te voegen! Misschien zit er een vlog in😉 Dank je