Doei Big Sammy, Hot water beach and stuck at Waihi

29 januari 2018 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Hi, daar zijn we weer. Inmiddels hebben we onze afspraak gehad bij de Kiwibank en hebben we nu een belastingnummer zodat we legaal kunnen werken. Ze helpen ons met alles en maken ondertussen met oprechte interesse een praatje!
Gelukkig hebben we tijd zat dus vinden we het allemaal prima.

We rijden diezelfde dag weer gauw uit de stad en gaan naar de Cormandel bay. Dit staat bekend als een stukje paradijs dat alleen bij locals bekend is. De weg ernaartoe is alleen al prachtig, overal om je heen een stralende blauwe lucht, bergen en we rijden de toeristische route langs de zee. We stoppen bij Tapu, dat ligt een beetje aan het begin van de streek en staan daar op de camping. Wes rijdt de auto op ene mooie plek en Lau is alweer aan het lullen met iemand die ons, zoals het leek, stond op te wachten. Wat blijkt-een Hollander die al zijn leven lang hier woont. Dat is interesting🤗

Nog geen twee uur later drinken we Heineken bij hem en hebben we het super gezellig. De volgende dag besluiten we te blijven voor nog een dagje, de camping gasten zijn ontzettend vriendelijk en de locatie is perfect (aan zee en aan de rivier). We vermaken ons door stroomopwaarts de hele rivier te gaan lopen en ontmoeten een Duits meisje. We drinken wederom wat en de dag is voorbij. ALEX, onze nieuwe Nieuw zealandse/Hollandse buddie nodigt ons uit in Taupo bij zijn grote boerderij met 2000 koeien. Per toeval ligt dat op de route:dit is dus een letterlijke See you later.

Daarna vertrekken we en bedenken de 'The Pinnacles track' te gaan doen. Het is 28 graden, volle zon en wij gaan hiken. Het zou 3 uur heen zijn en dus ook weer 3 uur terug. Wil je helemaal naar de top dan moet je nog eens 50 minuten extra klimmen(en dus weer terug).
Aangezien Lau normaliter 500m van de parkeergarage naar het stadskantoor loopt is ongeveer 13 km steil omhoog niet een goede match. Je raadt het al:een groot succes.🤔
Overigens zijn de uitzichten magnifieke plaatjes maar daar moet je hard voor werken.

De volgende dag kan je op 2 momenten naar Hot Water Beach, omdat het alleen met laagtij kan 10am en 10 pm. We besluiten de avond te gaan en gaan alvorens naar Cathedral Cove, een soort rots met een gat erin en een hidden Beach. Dat was echt heel mooi en de omgeving is wederom een plaatje. Soms lijkt het wel alsof je droomt..
Daarna Hot water Beach, dit is een strand waarbij vulkanisch water naar boven komt als het laagtij is. Je neemt een schep mee, voelt aan het zand of het warm is en je moet de perfecte plek vinden en graven tussen heel warm en heel koud. Sommige gaten daar komt stomend water naar boven dus die je moet je niet hebben. We hebben snel een goede plek gevonden en het is super komisch om al die mensen te zien graven op zoek naar hun eigen Spa. Geweldige ervaring! Serieus helemaal ontspannen kom je terug nadat je 2 uur in je eigen spa hebt gechilld.

Toen kwam het grootste avontuur, de reis naar Waihi. We willen naar het zuiden rijden waarbij de woensdag zouden gaan raften. We rijden op de Highway op hoge hoogte ergens in de bergen en de auto begeeft het. Gelukkig is er nog service en kunnen we bellen. Eerst denken we dat de auto oververhit is. Big Sammy moet tenslotte heel veel kracht zetten in de hitte maar blijkt dat we moeten worden weggesleept en dat waarschijnlijk de Cambelt kapot is. Met andere woorden-doei Big Sammy. We krijgen door onze wegsleepman wel een hele rondleiding door het dichtstbijzijnde dorp over alle drugsgebruikers en we worden afgezet bij een camping. Alle spullen die we nodig hebben uit de auto en hier zitten we dan. Vier dagen op een camping vast in een dorp waar niks te beleven is. Gelukkig wel een rivier en een zwembad. Tot dinsdag is er geen garage open ivm vakantie hier, dus we moeten ons hier vermaken. Uiteindelijk kennen we de hele camping weer, gaat Lau met twee Nieuw Zeelandse meiden op pad naar het strand. Wes kan lekker chilln. Savonds ontmoeten we weer twee andere jongens en zo eindigt alweer een gezellige avond. Het leuke is dat ze hier schaapjes, alpaca's en mini varkentjes hebben. En met goed gezelschap en een paar biertjes overleven we dit ook wel weer.

Big Sammy zien we morgen weer en dan weten we meer. We hebben gelukkig alweer een backpacker zijn auto getest en dit was een prima auto /van die we gaan kopen als Big Sammy echt overleden is.

Wordt vervolgd 🤣

1. Jan en Marijke:
    29 januari 2018
    Wij lezen het al jullie maken van alles mee samen goed verhaal zo en heerlijk blijven genieten samen
  2. Jan en Marijke:
    29 januari 2018
    Mooi verhaal weer jullie maken van alles mee zo fijn dat het jullie goed gaat op naar het volgende avontuur liefs Jan en Marijke