Super tijd in Hoi An! #gekkenachten #visagewoonmeteenmaandverlengd

24 mei 2018 - Hoi An, Vietnam

In de morgen vertrek ik naar Tam coc. Dit is een klein toeristisch plaatsje, waarvan je meerdere boattours kan doen. Ik vertrek in m'n uppie, kom aan in de middag en tref Jamie. Jamie vertelt me dingen over de plaats, we drinken een biertje (dat is hier hetzelfde als koffie in NL) op het moment dat we 1,5 liter op hebben, denkt hij dat het tijd is om te gaan op zn motor. Hoe dit afloopt, geen idee...Diezelfde middag spreek ik drie meiden aan, toevallig kent Jamie deze meiden ook. Ik stuur een bericht om af te spreken via hem en dit doen we ook de dag erop. Eerst ga ik zonsondergang kijken en stap dus op de motor bij twee jongens uit Canada.

Deze avond eindigt in grote chaos, we zijn allemaal gek op onze eigen manier. Daarom hebben we diner samen, heel veel drinken verder raken we aan de praat met alle locals in het restaurantje. Een van de lokale jongens is ontzettend homo en heeft het voorzien op Aron. Het is allemaal best hilarisch, want deze local heeft serieuze plannen en probeert hem op alle manieren te versieren. Om hem een troost te doen, hebben we hem maar niet alleen gelaten. Na heel veel lachen vertrekken we naar onze dorm en de ochtend erna ontbijten we samen. Hierna gaan zij door naar het Noorden, ik naar het Zuiden. Het was een goede combinatie, maar helaas splitsen onze wegen al na een avond.

Dan ga ik met drie meiden (Australische, Duitse en Nl) en een jongen (Zuid-Afrika) de boottour doen, dit is niet bijzonder alhoewel de natuur adembenemend is. Maar we trekken daarna door naar een gigantische tempel. Het hele complex bestaat uit 29 verschillende onderdelen, zoveel boeddha's gezien! Diezelfde avond loop ik in mijn uppie over straat om wat te gaan eten ergens. Toevallig word ik geroepen door een stel die ik in Halong Bay ontmoet heb. Dus ja, we dineren dan gewoon samen. Zo makkelijk gaat dat, het alleen reizen is dus niet zo alleen!

Zij vertrekken ook met dezelfde bus en zo ontmoet ik elke keer weer dezelfde mensen. Best gek zo, aangezien Vietnam een gigantisch groot uitgestrekt landschap is.

PHANG NHA
Dit plaatsje is klein maar gemoedelijk, het staat bekend om de mooie grotten. De eerste ochtend boek ik gelijk een tour waarbij we een jungle trekking gaan doen, gaan zwemmen in een dark cave en ook nog eens gaan klimmen in de cave. Deze dag trek ik heel veel op met mijn Italiaanse vriend Fransisco. Die avond eten en drinken we vooral samen met nog een ander stel uit Polen. Fransisco en ik lopen terug naar ons hotel en onderweg wordt hij aangevallen door een hond. Oh sjit! Rabies spookt door ons hoofd en samen proberen we ziekenhuizen te bereiken. Stel je even voor in Vietnam, waar ze geen kennis hebben van Rabies en geen Engels spreken en het is ook nog eens midden in de nacht! Hij besloot diezelfde nacht nog een taxi naar de hoofdstad te gaan. De dag erop ga ik met een Nederlands koppel en een Pools koppel een boottocht doen en dan pak ik de bus naar Hue.

Hue is een erg grote stad, ik kan er niet goed aarden en vertrek binnen twee dagen. Het leuke aan deze stad is wel dat er een verlaten waterpark is. Hier ga ik uiteraard naartoe. Het voelt een beetje creepy aan, vooral omdat ik ook in mijn uppie was. Na 2 dagen tijd voor mijn eerstr scooter rit!

HOI AN
Met een groep spreken we af om op de motorbike naar Hoi An te rijden. Uiteraard zijn we uit geweest en heb ik welgeteld 1,5 uur geslapen voordat mijn 6 uur durende motorrit voor het eerst door de bergen plaats gaat vinden. Ik krijg even les en pik het snel op. We cruisen door de Hoi Van pass, een van de mooiste motor ritten van Vietnam. We rijden onderweg over de snelweg, door rijstvelden, bergen en dan de pass. De pass is echt gaaf om te rijden, vol met slingerweggetjes en steile wegen! Ik geniet er met volle teuge van❤️

Dit is mijn stad, nu inmiddels 8 dagen later en heel veel vrienden rijker, vertrek ik alweer naar een plekje verder naar het zuiden. Hoi An is een stad dat bekend staat om alle kleine lichtjes in de stad, de kneuterige straatjes en de kledingmakers. Ik heb bijvoorbeeld een bikini van velvetstof laten maken, een perfecte jumpsuit voor mijn serieuze leven thuis, een bril op sterkte en zo ook uiteraard wat random kleding gekocht in de boetiekjes.

Al met al hebben de geweldige mensen om mij heen mijn verblijf hier onvergetelijk gemaakt. Ik trek veel op met Nederlanders want daar stikt het hier van. Maar ook met wat Aussies, Charlie mijn Engelse vriendin, een Duitser en zo zijn we met een hele groep. Elke dag doen we dingen samen zoals een kookles, yoga, springrolls maken, pub crawls, touren op de scooter, bezienswaardigheden, chillen, strand, zwembad en heel veel drinken en op stap. Dat op stap gaan loopt altijd uit de hand. Of eentje valt flauw, of ik verdwaal in de stad en loop 2 uur in mijn uppie, of ik val 3x omdat mijn balans gewoon kwijt is, of iemand plast in de broek of iemand moet overgeven... Het is achteraf behoorlijk hilarisch oioioi. Deze groep heeft mij 8 dagen gelukkig gemaakt, stel je voor 8 dagen op 1 plek dat zou ik anders nooit doen.... Wat zal ik ze missen❤️

Aan al het leuks komt een einde, daarom besluit ik na deze tijd door te trekken naar het zuiden om verder te gaan met mijn avontuur. ✌️

PS ik heb zelfs mijn visum verlengd met een maand, zodat ik tot juli de tijd heb om Vietnam verder te ontdekken. Let more adventures come, I'm ready!

1. Angelique:
    24 mei 2018
    Mooi geschreven Lau. Ik geniet van je verhalen. Nog veel plezier x
  2. Jan en Marijke:
    24 mei 2018
    Mooi geschreven verhaal weer en je hebt het nog super naar de zin zo te lezen heel veel plezier nog in Vietnam groetjes Jan en Marijke